
Son dönemlerde özellikle reklam ajanslarının sloganlarında ve reklamlarında sıklıkla duymaya başladığımız 360 Derece Pazarlama sözüne oldukça aşinayız. Peki 360 Derece Pazarlama nedir? Günümüz pazarlama stratejilerinde neden bu kadar önemlidir? Geleneksel ve dijital pazarlamadan farkı nedir?
360 Derece Pazarlama online veya offline mecralarda pazarlamayı bir bütün halinde ele alıp tanıtım, reklam ve iletişim kanallarını kullanarak satın alma potansiyeli olan kitleye ulaşma stratejisidir. Bütünleşik Pazarlama İletişimi olarak da geçen 360 Derece Pazarlamanın geleneksel pazarlamadan farkı ise ürün yerine müşteri odaklı bir strateji izliyor olmasıdır.
Günümüzde dijitalleşmenin hızla yaygınlaşmasından ötürü artan rekabet, üretim fazlalığı, hızlı tüketim, teknolojinin sürekli gelişimi, sosyal medya gibi etkenler müşterinin istek ve ihtiyaçlarını her an değiştirebilmekte ve bunları karşılamak için müşteri odaklı bir planlama yapmak kaçınılmaz hale gelmektedir. Satılan üründen daha çok tüketici davranışlarını göz önüne alan 360 Derece Pazarlama stratejisinde önemli rol oynayan dijital mecra günden güne önem kazanmakta doğru hedef kitleye ulaşmak konusunda son derece etkili bir pazarlama ve reklam alanı haline gelmiştir. Dijital ortamda uygulanan pazarlama stratejilerinin tümüne 360 Derece Dijital Pazarlama denmektedir.
360 Derece Dijital Pazarlama araçları olarak kullanılan web ve mobil siteler, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya platformları, Google reklamları, affiliate pazarlama, mobil uygulamalar, kullanıcı yorumları, podcastler vb. araçlar tüketicilerin alışkanlıklarını ve isteklerini dinamik bir şekilde takip ederek üreticiye pazarlama stratejisinde izleyeceği yol konusunda ışık tutar.
Başlangıçta düşük bütçelerle çok insana ulaşabilme fırsatı sunması nedeniyle geleneksel pazarlamadan daha çok tercih edilen bir alan olmuştur. İşletmeler 360 Derece Dijital Pazarlama sayesinde artan satışlarından elde ettikleri karlar ve marka bilinirliğinin artmasıyla beraber dijital pazarlama bütçelerini adım adım arttırıp işletmelerini daha çok büyütme şansı elde ederler. Bu nedenle teknolojiyi her kanalda kullanmak ve dijital pazarlama uzmanlarından destek almak 360 Derece Pazarlama için kaçınılmaz bir noktadır.
Hedef kitle analizi yapılarak tüketicinin isteklerine göre optimize edilen bir sistemde iletişim ve pazarlama faaliyetlerinin ilerleyişi anbean takip edilir konumdadır. Bu sayede müşteri ile etkin bir iletişim halinde olup geri dönüşleri anında değerlendirilebilir ve müşterinin tatmin olması için alınacak aksiyonlar sistematik bir şekilde hızlıca yürütülür.
360 Derece Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
-
Web Sitesi
Kurumsal bir görünüm elde etmek ve markalaşmanın olmazsa olmazı web siteler 360 derece pazarlama için oldukça önem taşır. Satış performanslarını arttıracağı gibi tüketicilerin markanızı ve sizi tanımasında ve aradığı güven duygusuna ulaşmasında etkili rol oynar. Kullanıcıların gözünden firmanızın marka imajını tamamlayacak nitelikte bir web sitesi için alanında uzman web tasarımcılarla çalışmak şarttır.
-
Dijital Reklamlar
Reklamcılığın yeni modeli olan dijital reklamlar bütçe kontrolü yaparak daha çok insana ulaşmak konusunda yardımcı olur. Farklı kitleler oluşturup ve potansiyel müşterilere ulaşmakta kolaylık sağlar. Reklamları nerede ve ne zaman gösterileceği seçilebilir ve anlık kontroller ve düzeltmeler sağlayarak optimize edilebilir.
Bu reklam türü sayesinde web sitenize trafik çekerek satışlarınızı ve marka bilinirliğinizi arttırabilir potansiyel müşterilerinize ulaşmanız konusunda daha etkili bir strateji oluşturabilirsiniz. Müşteriye ihtiyacı olduğu konuda ve anda ulaşabilme imkânı sunar.
-
Sosyal Medya
Sosyal medya günümüz toplumunun vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş ve hayatının her alanına dahil olmuştur. Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin gibi farklı platformlar sayesinde insanlar bu mecralarda saatlerce vakit geçirebilmektedir. Bu nedenle de bu mecraları 360 Derece Dijital Pazarlama aracı olarak kullanmak etkili ve yüksek dönüşümler sağlamaktadır. Müşteri profilinizi net bir şekilde çizerek kalıcı bir kitle yakalayarak 360 Derece Dijital Pazarlamanın en verimli yöntemlerinden biri haline gelmiştir. Sosyal medyada etkili bir şekilde öne çıkabilmek ve rakiplerden sıyrılabilmek için bu tarz platformları doğru analiz edebilmek çok önemlidir. Örneğin genç kitleye hitap eden bir ürün veya hizmet sunuyorsanız Instagram ve TikTok gibi kullanıcı sayılarının büyük çoğunluğunu 18-24 yaş arası gençlerin oluşturduğu platformlarda, daha orta yaş ve üstü kullanıcılara erişmek isteniyorsa Facebook gibi platformlarda aktif olmak verimlidir. Eğer sunulan ürün veya hizmet çalışan kesime hitap ediyorsa veya B2B iş modeli izleyen bir firma ürünlerini ve kendini tanıtacak bir platform arıyorsa etkin kullanması gereken platform Linkedin olmalıdır.
-
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin görünürlüğünü arttıran bir stratejidir. SEO çalışmaları internet sitelerini daha görünür hale getirmek ve potansiyel müşterilere ulaşmak konusunda yardımcı olmaktadır. Anahtar kelime kullanımı, bağlantılar, blog yazıları ve makaleler birer SEO uygulaması olup web site trafiğini arttıracak faktörlerdir.
Yorum Ekle