
İnternet üzerinden satın alınan ürün veya hizmete ilişkin görüşlerin tamamı kullanıcı deneyimini ortaya çıkartmaktadır. Kullanıcı deneyimi, müşterilerin web sitesi veya uygulama üzerinden beklentilerini ne derece karşılayıp karşılayamadıklarını da belirlemektedir. İyi bir kullanıcı deneyimine sahip olmak, satışlar üzerinde olumlu etki yaratmakta ve işletmelere itibar kazandırmaktadır.
Kullanıcı deneyimini belirlemekte müşteri memnuniyeti esas alınmaktadır. Müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için web sitesi ve uygulamalar üzerinden birtakım çalışmalar yapılmaktadır. Çünkü müşteri memnuniyetinin yüksek olması, iyi bir kullanıcı deneyimine sahip olmayı beraberinde getirmektedir. Eğer ki kullanıcı deneyimi olumsuz sonuçlardan oluşuyorsa web sitenizi ya da uygulamanızı ziyaret eden kullanıcılar yani müşteriler ve potansiyel müşteriler rakiplerinize yönelmektedir.
İnternet üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimine sahip işletmelere olumlu geri dönüşler yapılmaktadır. Bunlardan bazıları:
-
Satış
Sahip olduğunuz web sitesi veya uygulama üzerinden kullanıcılara online olarak ürün ya da hizmet sunuyorsanız eğer kullanıcı deneyiminin iyi olmasına özen göstermelisiniz. Böylece çevrimiçi dönüşleriniz artacaktır dolayısıyla ürün ya da hizmetleriniz daha fazla tercih edilerek satışlarınız olumlu şekilde etkilenecektir.
-
Marka Algısı
Köklü veya yeni oluşmuş bir markaya sahipseniz kullanıcı deneyiminizin iyi olması kullanıcıların markanız hakkında olumlu görüşlere sahip olmalarını sağlayacaktır. Kullanıcının önceden sahip olduğu marka algısını eğer olumsuzsa olumluya çevirebilir olumlu ise devamlılığını sağlayabilirsiniz.
-
Sıralama
Kullanıcılar internet üzerinden bulmak istedikleri ürün veya hizmetleri ilk olarak arama motoru yardımıyla araştırmaktadırlar. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak, kullanıcının ilk tercih edeceği web sitesi olmanızı sağlayacaktır. Böylece kullanıcılar rakiplere yönelmeden direkt olarak sizin sunduğunuz hizmetten yararlanacaktır.
-
Maliyet
Web sitesi veya uygulama için ayırdığınız geliştirme maliyetlerinizi düşürerek kar elde etmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılardan aldığınız geri dönüşlere göre eksik ve yanlışlarınızı kolayca teşhis ederek gerekli düzenlemeleri yapmanız kolaylaşacaktır.
Kullanıcı deneyimi birçok şekilde test edilebilmektedir. Kullanıcı deneyimini test edip buna uygun şekilde geliştirmek olumlu getiriler sunmaktadır. Bu yüzden herhangi bir markanın gelişmesinde oldukça büyük rol oynamaktadır. Kullanıcı deneyimini ölçümlemek ve buna uygun geliştirmeler yapmak emek ve vakit alabilmektedir. Sizin yerinize kullanıcı deneyiminizi iyileştirecek çalışmaları uzman kadromuzla profesyonelce yürütebilmekteyiz.
Yorum Ekle