
Arama Motoru Optimizasyonunda ‘SEO Nedir?’ sorusuna gelmeden önce, Türkiye’deki internet ortamıyla ilgili fikirlerimizi paylaşmak; internet ve Google’ın günümüzdeki haline gelme sürecini özetlemek isteriz.
İnternet ve Google’ın Zaman Yolculuğu
Eskiden internet üzerinde hem kaynak hem de kaynağa ulaşabildiğimiz kanallar kısıtlıydı. MIRC, ICQ sayesinde konuşuyor, arama motoru olarak Yahoo, Altavista’yı kullanıp,
bir şarkının inmesi (download) için 10 dakika bekliyorduk. Gelişen teknoloji ve imkânlar ile birlikte internetin günümüzde geldiği noktayı tahmin etmek o zamanlar güçtü. Bugün ise internet için rahatlıkla dünyanın ve tarihin en önemli olaylarından biri “Yeni Dünya” diyebiliriz. Hal böyleyken, internette kendine ait bir alan bulundurma isteği gün geçtikçe daha çok insana ulaşarak bir ihtiyaç haline gelmeye başladı.
Bu alanı ise farklı amaçlar için kullananlara göre ayırabiliriz. Basitçe özetlersek;
- Kimileri için ilgilendiği bir konudan bahsettiği bir ‘Blog’,
- Kimileri için ürününü sattığı, para kazandığı ‘E-Ticaret Sitesi’,
- Kimileri için ise hedefindeki kitleyle bir şekilde iletişime geçeceği ve doğru bilginin internette de çeşitli, farklı açılardan ve güncel yorumlarla var olmasına katkıda bulunacağını düşündüğü bir ‘Portal’ demektir.
Arama Motoru yani Google için düşünürsek, online Dünya’da var olan bu alan sayısı arttıkça kitleye ulaşma çabası da paralel olarak karmaşıklaşmakta ve zorlaşmaktadır. Tabi bu noktaya kısa bir sürede gelinmemiştir. Google 1998’de kurulan ilk zamanlar bu kadar uluslararası ve popüler değilken, günümüz itibarıyla internet dünyasının en büyük ve fazla tercih edilen arama motoru haline gelmiştir. Sadece Google’ın elde ettiği güce bakarak arama motoru kavramında da SEO’nun ne kadar önemli ve üstünde durulması gereken bir konu olduğunu anlayabilmekteyiz. Peki bu boyutlara ulaşmış, her gün onlarca yeni site eklenen internette bir şey aradığımızda ‘arama sonuçlarını kim bize getiriyor’ sorusunu cevabı ayrıntılı bilgisi olmayanların merak ettiğidir. Cevabı ise her zaman kullandığımız Google Arama Motorundaki algoritmalardır. İşte tam da bu noktada Arama Motoru Optimizasyonu yani ‘SEO’ konusundan bahsetmeye başlayabiliriz.
Google ve SEO – Eski Zamanlar
Eskiden Google’da istediği siteyi ilk sayfaya, hatta en üst sıralara çıkaran birçok kişi vardı ve kendilerine ‘Webmaster’ diye hitap ediyorlardı. O zamanlar Google’ın istediği daha belli, istediğini vermek ise daha kolay ve kontrol edebilir bir haldeydi. Çünkü Google’ın arama sonuçlarını gösterme algoritması kusurlu ve yetersizdi. Bunun sebebini genel olarak internetin o zamanki şartları değil de Google algoritmalarındaki açıklardı. Aradan geçen yıllarla beraber sadece internet gelişmedi. Google da değişerek, gelişti. Google’ın arama sonucunu göstermeden önce başvurduğu kaynaklar arttıkça, algoritmalarda haliyle detaylandı ve hatalar yavaş yavaş kapatıldı. Günümüzden ‘SEO’ yani Arama Motoru Optimizasyonu’ kavramı ve uygulama yolları belirtilen bu sebeplerden artık çok farklı ve daha karmaşık bir hale geldi.
SEO’nun E-Ticaret Siteleri için Önemi
Türkiye’de en çok aranan ve satılan ürünlerden biri olarak LED TV’yi örnek olarak ele alalım. Google’ın kendi aracı ‘Keyword Tool’un gösterdiği verilere göre Türkiye’de ayda 22,200 kişi “LED TV” anahtar kelimesini ararken, ayda 368,000 kişi ise içinde “LED TV, LED TV Fiyatları, LED TV Kampanyaları, LED TV Fırsatları” gibi kelime aramaları yapmaktadır. Belirtilen anahtar kelimelerde 0.49 TL ve 0.42 TL değerleri ise Google’ın Reklam sonuçlarına tıklandığında tıklama başına aldığı ücrettir. Arama sonuçlarında en başta gözüken hafif pembe kısımdaki sonuçlardan birine tıkladığınızda reklam sahiplerinin cebinden bu ücretler gidiyor demektir. Arama Sonuç Sayfasında ilk sırada çıkan sonucun aylık potansiyel reklam değeri;
-
- Tam eşleşme olarak 10,829 TL (sadece ‘Led TV’ araması)
- Geniş eşleşme olarak 154,560 TL (Led TV, Led TV Fiyatları vs.)’dir.
Belirtilen bu değerlere göre işte bu yüzden ‘SEO’ yani ‘Arama Motoru Optimizasyonu’ hafife alınacak bir konu değildir. Birçok web sitesi Google Adwords’e büyük ücretler öderken, arama motoru optimizasyonunu çok iyi yapmış ve oturtmuş bazı E-Ticaret, fiyat karşılaştırma ve marka siteleri ise tıklama başına para ödemeden organik bir şekilde ziyaretçiler çekmektedir. Bizlerde ‘WEBSIGHT’ olarak Google Arama Motorunda reklam verip, tıklama başına para kaybına uğramanızı engelleyerek uzun vadeli ve güçlü ‘SEO’ çalışmalarımızla sizlere organik ziyaretçi kazandırıyor ve satışlarınızı arttırıyoruz.
Yorum Ekle