Teknolojik gelişmeler sonucu artan sosyal medya kullanımının bir getirisi olarak online itibar yönetimi, firmalar açısından oldukça büyük bir öneme sahiptir. Online itibar, firmaların dijital ortamda sahip oldukları görüşlerin bütününden oluşmaktadır. İnternet erişimi sağlayabilen herkesin firmanın göstermiş olduğu tutumlar ve firmadan aldığı hizmet ile alakalı görüş bildirme hakkı bulunmaktadır. Olumlu yorumlar firmaya yarar sağladığı gibi olumsuz yorumların ise firma itibarını zedeleyebilmesi, dolayısıyla firmanın maddi manevi değer kaybetmesine sebep olması mümkündür. Firmanın böyle bir risk karşısında, dijital mecralarda yorumları denetim altına alabilmesi açısından profesyonel bir ajanstan online itibar yönetimi için yardım alması gerekmektedir. Böylece firma hakkında yapılan olumlu ve olumsuz yorumlar incelenerek, müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalar daha kolay bir şekilde sürdürülebilmektedir.
Firmalar Dijital Ortamda Nasıl Saygınlık Kazanır?
SEO ve SEM ile Hedefe Göre Optimizasyon
SEO ve SEM internetteki arama sonuçlarının firma tarafından hedefe uygun şekilde düzenlenmesidir. Firma müşterisi, almak istediği ürün veya hizmetle alakalı bilgi edinmek isterse eğer ilk olarak herhangi bir arama motoru vasıtasıyla araştırma yapmaktadır. Arama motoruna firma ile alakalı yazılan kelimeler sonucunda çıkan sayfaların yeri firmanın itibarına uygun şekilde düzenlenebilmekte, olumsuz yorumlara karşı kullanıcılar ile irtibata geçilerek sorunun ortadan kalkmasına yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Böylece müşterinin karşısına gerçek bilgi aktarımı sağlayabilecek sayfalar ilk olarak çıkmaktadır.
İçerik Optimizasyonu
Firmanın web sitesinde bulunan açıklamalar, ürün veya hizmet bilgisi müşterinin aradığı kriterler doğrultusunda düzenlenmesidir. İçerik optimizasyonu yapılırken hedef kitle göz önünde bulundurularak gerekli konumlamalar yapılmaktadır. Böylece, müşteri istediği bilgiye zaman kaybetmeden ve eksiksiz bir şekilde ulaşmış olmaktadır.
Sosyal Medya Kullanımı
Firmanın müşteri ile doğrudan ve en kolay şekilde iletişim kurmasının yolu sosyal medya kullanımıdır. Firma, müşteriden gelen geri bildirimlere anında yanıt sağlayabilmekte böylece herhangi bir olumsuz durum karşısında firma itibarının zedelenmesini önleyebilmektedir.
İnternet Ortamında PR
Dijital ortamdaki tüm içerik platformlarının takibi sağlanarak firma hakkında oluşan bilgilerden haberdar olunmasıdır. İçerik platformlarının takibinin yanı sıra aktif şekilde kullanıldığı takdirde firmanın maddi veya manevi kazanç sağlaması amacıyla çalışmalar yapılabilmektedir.
Firmanızın dijital mecrada bilinilirliğin artması dolayısıyla kazanç sağlaması ve değer kaybetmemesi amacıyla hizmet vermekteyiz. Firmanız için sizin yerinize profesyonel şekilde online itibar yönetimi yaparak internet ortamının tüm olumlu getirilerini sunmaktayız.
Yorum Ekle