Satışlarınızı yükseltmek için çeşitli yollara başvurabilirsiniz. E posta pazarlamacılığı, Google Adwords reklamları veya ziyaretçi yazarlık veya ürün incelemeleri gibi çeşitli yöntemler kullanarak ürün ve hizmetlerinizi tanıtabilirsiniz. Ancak bu yöntemler Pazarlama çalışmalarının yarısını oluşturur. Peki pazarlama çalışmalarının diğer yarısını hangi unsurlar oluşturur? Pazarlama çalışmalarının diğer yarısında çalışmalarınızı takip etmek vardır. Doğru takip ve analiz çalışmaları yapmadan pazarlamada başarılı olabilmeniz ne yazık ki mümkün değildir. Pazarlama çalışmalarında başarılı olmak için Google Analytics ile pazarlama takibi yapmanız gerekir. Peki bu nasıl gerçekleşir?
Google Analytics’de Kampanya Takibi Pazarlama Çalışmaları
Bu işe başlamadan önce Google Analytics hesabına sahip olmanız gerektiğini bilmeniz gerekir. Bununla birlikte bu hesabın mağazanızla ilişiği olması da önemli unsurlardan biridir. Blog yazarıyla çalışmak istediğiniz zaman kampanya verilerine göz atmanız gerekir. Çünkü hangi blog yazarının size ne kadar katkı sağlayacağını bilemezsiniz. Tam da bu konuda UTM parametleri size yardımcı olacaktır.
Utm Parametreleri
Google’ın Url’leri takip etmek için geliştirdiği yöntemlerden biri olan UTM parametreleri, Url adreslerinin sonuna eklenen küçük bilgi parçacıkları olarak bilinir. Google Analytics’te belirli olan bilgilerin kontrolünü sağlamak amacıyla 5 farklı UTM parametresi oluşturulmuştur. Bu parametreler arasında 3’ü gerekli iken kalan iki parametre isteğe bağlı şekilde bulunur. Her bir parametreyi inceleyerek ne anlam ifade ettiklerini öğrenebilirsiniz.
Takip Edilebilir Url Adresleri Oluşturmak
Düzenlediğiniz veya yürütmekte olduğunuz kampanyaları takip etmenin en iyi yolu nedir? Bunun en iyi yollarından biri Google’ın bünyesinde bulunan Campaign URL Builder aracını kullanmaktır. Bu araçtan faydalanıp kendi Url adreslerinizi oluşturabilirsiniz çünkü Campaing Url Builder hızlı bir şekilde takip edilebilir Url adresleri oluşturmaktadır. Parametrelere yönelik doğru bilgiler girdiğinizde sistemden verimli bir şekilde yararlanabilirsiniz.
Takip Edilebilir Url Adresleri Oluştururken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Takip edilebilir Url adreslerini oluştururken dikkat edeceğiniz bazı detaylar sistemden daha yararlı bir şekilde faydalanmanızı sağlayacaktır. Linkler için oluşturacağınız raporların size ait olması sakınca yaratmaz. Bu konuda dikkat etmeniz gereken bazı detaylar şöyledir ;
* Kesinlikle isimlendirme konusunda kuralları es geçmeyiniz. Her Url adresinin birden fazla parametresi olacağı için isimlendirme konusunda daha hassas olmanız gerekir.
* Parametreye verilen isimler herkes tarafından görülmektedir. Bu yüzden isim konusunda daha düşünceli davranabilirsiniz.
* Parametre isimlerini küçük yazmayı ihmal etmeyiniz.
* Kısaltma servislerinden yararlanmayı unutmayınız.
Kampanya Raporları Görüntüleme
Url adreslerini oluşturdunuz ve Google Analytics tarafından takip edilebilir bir duruma sitenizi getirdiniz. Linkleri nereye yerleştirmişseniz tıklama aldıktan sonra raporları görebilmeniz mümkündür. Kampanya raporları görüntülenme süreci bazen 24 saatten fazla olabilmektedir. Bu yüzden sabırlı olup ziyaret aldıktan sonra raporları izleyebilirsiniz. Bu rapor sayesinde takip edilebilir bütün kampanyalarınız tek tek listelenecektir. Artık kampanyalarınızın raporlarını takip edebilir ve pazarlama konusunda firmanızı bir adım daha öne çıkarabilirsiniz.
Yorum Ekle