Pazarlama alanında istenilen eylemi gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla oluşturulan yaratıcı iletilere harekete geçirici mesaj denmektedir. Asıl adı “call to action” olan harekete geçirici mesajlar, dijital pazarlamada oldukça sık başvurulan, internet kullanıcılarını yönlendirme işlevine sahip bir yöntemdir. Dijital pazarlamacılar tarafından oluşturulan harekete geçirici mesajlar kullanıcıların ölçülebilir eylemler gerçekleştirmesini sağlamaktadır. Harekete geçirici mesajlar oluşturulurken belirli kıstaslara bağlı kalınarak, karşı tarafı istenilen eyleme sevk edici yöntemlerden yararlanılmaktadır. Harekete geçirici mesajların, dijital mecralarda internet kullanıcılarının dikkatini çekecek ve tıklamaya yönlendirecek yazı ve tasarımdan oluşması gerekmektedir. Harekete geçirici mesaj nedir ve nasıl oluşturulmaktadır sorularının cevapları aşağıda belirtilmiştir.
Harekete Geçirici Mesaj Nedir?
Harekete geçirici mesajlar başlı başına yazıdan oluşabildiği gibi yalnızca görsel kullanılarak ya da her ikisinin yer aldığı tasarımlardan oluşması mümkündür. Web sitesini ziyaret eden internet kullanıcılarının oluşturulan harekete geçirici mesaja tıklamaları asıl amaçtır. Harekete geçirici mesaj istenilen her türlü eylemi gerçekleştirmek için oluşturulabilmektedir. Satın alma işlemini gerçekleştirmek, herhangi bir etkinliğe katılmak ya da dosya indirme işlemleri gibi birçok farklı amaç için kullanılabilmektedir. Harekete geçirici mesajlar; web sayfası ziyaretçilerine, markanın müşterilere ve potansiyel müşterilere yönelik olarak hazırlanmaktadır. Hazırlanan mesajlar istenilen mecrada uygun görülen yerlere yerleştirilerek kullanıcılara sunulmaktadır. Harekete geçirici mesaj belli bir pazarlama amacı doğrultusunda oluşturulduğu için genellikle tek bir ifadeden oluşmaktadır. Ancak bazı durumlarda birden fazla harekete geçirici mesaja sahip olmak gerekli olabilmektedir.
Etkili Harekete Geçirici Mesaj Oluşturma
Harekete geçirici mesajların direkt olarak “buraya tıklayın” ifadesinden oluşması istenilen sonucu vermeyeceği için bunu dolaylı yollardan kullanıcılara yaptırmak amacıyla birtakım dikkat edilmesi gereken kurallar bulunmaktadır. Yani harekete geçirici mesajları basit bir şekilde kullanmak yerine dikkat edilmesi gereken unsurları göz önüne alarak oluşturulmalıdır. Etkili bir harekete geçirici mesaj oluşturmak için dikkat edilmesi gerekenler aşağıda listelenmiştir.
Tasarım
Herhangi bir web sitesini ziyaret eden kullanıcının ilk olarak gözüne çarpan unsur site tasarımıdır. Site tasarımında kullanıcılara yönelik çalışmalar yapıldığı gibi harekete geçirici mesajda da tasarım unsuru oldukça önemlidir. Harekete geçirici mesajlara tıklanılabilmesi için öncelikle mesajın dikkat çekici olması gerekmektedir. Dikkat çekici olmanın başlıca kuralı iyi bir tasarıma sahip olmasıdır. Renk farklılıklarından yararlanılarak ya da dikkat çekici büyüklükte tasarlanarak harekete geçirici mesajlar oluşturulabilmektedir. Mesaja uygun yazı tipinin seçilmesi ve şekillerle yönlendirmeler yapılması iyi bir tasarıma sahip olduğu anlamına gelmektedir.
Beklentilere Uygunluk
Harekete geçirici mesajların ilgi çekici ifadelerden oluşması tıklama oranını arttırmaktadır. İlgi çekici ifadeler için konuyla ilişkin kullanıcıların beklentileri göz önünde bulundurulmalıdır. Beklentiyi belirlemede harekete geçirici mesajın hangi hedef kitleye hitap ettiği doğru şekilde saptanması ve bu kitle üzerinden yola çıkılması gerekmektedir. Beklentiyi karşılayan söz öbeği mümkün olduğunca kısa tutulmalı ve mutlaka özgün olmalıdır.
Netlik
Harekete geçirici mesaja tıklandığında kullanıcılara sunulacak olan hizmet net şekilde mesaj içerisinde belirtilmelidir. Çünkü kullanıcılar mesaja tıkladıkları takdirde neyle karşılaşacaklarını bilmiyorlarsa herhangi bir eylemde bulunmaktan çekinmektedirler. Kullanıcının karşısına çıkacak olan yönlendirmenin harekete geçirici mesaj içerisinde anlaşılır şekilde ifade edilmesi gerekmektedir. Bunun için asıl amacın ne olduğu ve kullanıcıya ne sunacak olduğu mesaj içerisinde yazılı şekilde yer almalıdır.
Merak Uyandırma
Kullanıcıları herhangi bir eylemin gerçekleşmesine yönlendirmek için oluşturulan mesajda merak duygusu yaratılmalıdır. Merak uyandıran ifadelerin yer aldığı harekete geçirici mesajlarda kullanıcılar belli bir beklenti içerisine girerek tıklama işlemini gerçekleştirmektedir. Bu noktada önemli olan kural ise merak uyandıran harekete geçirici mesajların kullanıcıların merakını gideren bir sonuçla sonlanmasıdır. Yani istenilen eylem gerçekleştiğinde yaratılan beklentinin karşılığı tıklama sonucunda kullanıcıya verilmelidir.
Özel Sayfa
İyi bir tasarıma sahip, beklentilere uygun gelen, merak uyandıran ancak erişeceği sayfa konusunda netlik sunan bir harekete geçirici mesaj oluşturulduğunda geriye kalan tek unsur mesajın yönlendirdiği özel bir sayfanın var olmasıdır. Yani harekete geçirici mesaj sayesinde tıklama işlemini gerçekleştiren kullanıcıya, istenilen eylemin gerçekleşmesine imkan tanıyan özel bir sayfa sunulmasıdır. Harekete geçirici mesaj pazarlama döngüsünün bir parçası olarak düşünüldüğünde bu döngünün diğer önemli parçası pazarlama işleminin gerçekleşeceği sayfadır.
Doğru Yönlendirme
Kullanıcılarda harekete geçirici mesajlara tıklama isteği yaratmak için mesajın doğru bir yönlendirme olduğu algısı yaratılması şarttır. Bu algıyı yaratmak için direkt olarak asıl amacın satış olduğuna dair ifadelerden kaçınılması gerekmektedir. Ayrıca harekete geçirici mesajın reklam olduğu algısı yaratılması kullanıcının mesajdan uzaklaşmasını ve istenilen eylemin gerçekleşmesinin engellenmesine sebep olmaktadır. Kullanıcının doğru sayfaya yönlendiği hissinin oluşturulan harekete geçirici mesajda belirtilmesi gerekmektedir.
Sizde firmanız için oluşturulan mesajların harekete geçirici mesaj içeriğini tam yansıtmasını istiyorsanız; bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Yorum Ekle