Herhangi bir markayı dijital ortamda daha tanınır hale getirmek, kitle iletişimini güçlendirmek ve internet üzerinden kar elde etmek için hedef kitleye yönelik çalışmalar yapan kişiye dijital pazarlama uzmanı adı verilmektedir. Dijital pazarlama uzmanı, dijital ortam üzerinde markanın faaliyet gösterdiği her mecrada SEO, SEM, SMM, Mobile ve E-mail pazarlama hizmeti sunmaktadır. Özellikle e-ticaret sitelerinin dijital pazarlama uzmanı kontrolünde faaliyet göstermesi, markanın hedeflerini gerçekleştirme açısından oldukça önemlidir.
Online olarak varlığını sürdüren tüm pazarlama kanallarında dijital pazarlama yapılabilmektedir. Dijital pazarlama yapabilmek ve olumlu sonuçlarını alabilmek için gerekli birkaç uzmanlık alanı bulunmaktadır. Dijital pazarlama uzmanının, online ortamlarda hangi uzmanlık gerektiren konular üzerine çalıştığını aşağıda listeledik.
- SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Web sayfalarının arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması için yapılan iyileştirme çalışmalarına SEO denilmektedir. SEO hizmeti alan web sitesi, internet kullanıcılarının arama motoru vasıtasıyla yaptıkları aramalar sonucunda popüler konumlarda yer almaktadır. Popüler konumlarda yer almak, web sitesinin daha fazla tercih edilir olmasını sağlamakta dolayısıyla site trafiğini arttırmaktadır. Site trafiği artan herhangi bir web sitesinde içeriklerin hedef kitleye ulaşma oranı yükselmekte ve satışlar olumlu şekilde etkilenmektedir. Web sitesi için SEO çalışmaları Google kuralları baz alınarak uygulanmaktadır. Çünkü dünya genelinde en fazla tercih edilen arama motoru Google’dır. SEO çalışmaları iç ve dış olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. On page SEO denilen iç SEO çalışmaları tamamlandıktan sonra off page SEO yani dış SEO çalışmalarına geçilmektedir.
- SEM (Arama Motoru Pazarlaması)
SEM, dijital ortamda arama motorları sayesinde herhangi bir markanın hizmet veya ürününe ilişkin reklam çalışmalarıdır. Arama motorlarında ücretli reklam alımı sağlanarak web sitelerinin site içi trafiği arttırmak amaçlanmaktadır. Belirli anahtar kelimeler üzerinden ya da hedef kitleye özel görsellerin oluşturulmasıyla reklam çeşitliliği arttırılmaktadır. Reklam sayesinde web sitesine ziyaretçi çekilebilmekte, web sitesi ziyaretçileri markanın müşterisi olma konumuna dönüşebilmektedir. SEM çalışmaları ücretli olduğundan etkisi hemen gözlemlenebilmektedir. Ancak reklam çalışması durdurulduğunda web sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısı çok kısa sürede düşmektedir. Bu yüzden SEM için doğru stratejilerin belirlenmesi daha verimli sonuçlar getirmektedir.
- SMM (Sosyal Medya Pazarlaması)
Her geçen gün sosyal medya kullanıcılarının artması sebebiyle markalar sosyal medyada yer almayı ve sosyal medya kanallarından pazarlama gerçekleştirmeyi tercih etmektedir. Hedef kitleye ulaşabilme açısından oldukça etkili bir yöntem olan sosyal medya pazarlaması ücretli ya da ücretsiz olarak yapılmaktadır. Sosyal ağlar üzerinde reklam, viral çalışmalar, anket ve sayfa yönetimi gibi birçok konuyu kapsamaktadır. SMM uygulamaları sonucunda; hedef kitleye ulaşma, kullanıcılardan geri dönüş alma, marka bilinilirliğini arttırma, network oluşturma, gündem yaratma ve müşteri ilişkilerini geliştirme gibi faydalar sağlanmaktadır. Tüm bu getiriler markaya öncelikle itibar daha sonra satış kazandırma konusunda oldukça etkili olmaktadır.
- Mobil Pazarlama
Mobil cihaz kullanımının masaüstü bilgisayar kullanımını geçmesiyle beraber mobil pazarlamaya verilen önem artmıştır. Mobil pazarlamada birçok farklı strateji uygulanmaktadır. Sms gönderimi, uygulama tabanlı pazarlama, lokasyona göre pazarlama ve QR kodları kullanımı mobil pazarlama yöntemlerinden başlıca olanlarıdır. Müşterinin telefon numarasına sahip markalar genellikle sms yoluyla müşteri ile iletişime geçmeyi hedeflemektedir. Kişiye özel teklif, kampanya veya indirim bilgisi sms aracılığıyla müşteriye iletilmektedir. Uygulama tabanlı pazarlamada ise akıllı cihazlar için hali hazırda bulunan uygulamalar üzerinden markanın reklamı verilerek geniş kitlelere ulaşılabilmektedir. Lokasyone göre pazarlamada kullanıcının bulunduğu konumda mobil reklamların kullanıcıya iletilmesi durumudur. Son olarak QR kodlarının kullanımı, mobil cihazlardan belli bir şeklin okutulması ve şekil okutulduğunda markanın web sitesine yönlendirilmesi yöntemidir. Mobil pazarlamada asıl amaç müşteri veya potansiyel müşteriler ile irtibat halinde olmaktır.
- E-Mail Pazarlaması
E-mail pazarlamasında markanın müşteriye sunmak istediği içerik net bir şekilde belirlenmeli ve hedef kitleye göre ayrıştırılması gerekmektedir. İçerik ve hedef kitle uyumu sağlandığı takdirde markanın datasında bulunan müşteri e-mail adreslerine mesaj gönderimi gerçekleştirilmektedir. E-maillerden geri dönüş oranını arttırmak için doğru kişiye doğru mesajı gönderildiğinden emin olunması sağlanmalıdır. Yani marka hedef kitlesinde bulunan kişileri, farklı kategorilere ayırarak kategorilere uygun iletiler düzenlemelidir.
Dijital Pazarlama Yöntemleri Nasıl Uygulanır?
Dijital pazarlama uzmanı tüm bu pazarlama yöntemlerini marka adına profesyonelce yönetebilen ve geliştirebilen kişidir. Bu yöntemler kullanıldığı takdirde marka imajı güçlenmekte, markanın gelişmesine katkı sağlanmakta ve şirketin maddi kazanç elde etmesini kolaylaşmaktadır. Dijital mecralardaki yeniliklerin takip edilmesi ve trendlere uygun geliştirmeler sağlanması dijital pazarlama uzmanının görevidir. Marka adına dinamik ve kendini geliştiren etkinlikler düzenlenmesi, stratejik planlamalar yapılması, reklam verme imkânlarının yaratılması ve buna uygun mecraların seçilmesi dijital pazarlama yöntemlerinin uygulanışını oluşturmaktadır. Dijital pazarlama uzmanı, doğru mecrada uygun içeriğin öne çıkması için uğraşmanın yanı sıra bütçe yönetimi yapmakla yükümlüdür. Az bütçe ile en fazla etkileşimi ortaya çıkarmak için şirketin ayırdığı dijital pazarlama giderlerini yönetmektedir. Ayrıca analiz ve ölçümleme araçları hakkında yeterli bilgiye sahip olarak yaptığı çalışmaların sonuçlarını değerlendirmektedir. Değerlendirmeler ışığında düzenli olarak dijital pazarlamada iyileştirme çalışmalarını yürütmektedir.
Dijital Pazarlama Uzmanlık Alanımız
Markanızın büyümesinde ve gelişmesinde alanında deneyimli dijital pazarlama uzmanlarından hizmet alabilirsiniz. Aldığınız dijital pazarlama uzmanı desteği kısa ve uzun vadede markanıza birçok olumlu sonuç getirecektir. Markanız için dijital pazarlama uzmanı tarafından profesyonel bir destek almak istiyorsanız tarafımıza ulaşarak detaylı bilgi edinebilirsiniz. Dijital pazarlama uzmanı fiyatları talep ettiğiniz hizmete göre değişiklik gösterebilmektedir. Dijital pazarlama uzmanı fiyatları konusunda net bilgi almak için bizimle iletişime geçmeniz yeterlidir.
Yorum Ekle