Sosyal medya platformlarında oluşturulan içeriklerden alınan sosyal sinyaller, Google’ın arama sonuçlarında vermiş olduğu sıralamayı doğrudan etkilediği bilinmektedir. Dijital ortamdaki içerik üreticileri için sosyal medya mecraları, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak adına oldukça büyük bir önem teşkil eder hale gelmiştir. Google, Yahoo!, Bing gibi arama motorlarının kullanıcılara çıkartmış oldukları listede popüler konumlara sahip olmak için sosyal sinyallerin güçlü olması gerekmektedir. Güçlü sosyal sinyaller için de sosyal medya platformlarında üretilen içeriklerin dinamik ve çekici olması şarttır.
Güçlü Sosyal Sinyal Niçin Gerekli?
Dijital ortamda varlığını belli etmek isteyen her marka veya kişisel hesap adına sosyal sinyallerin güçlü olması, belirlenen hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmaktadır. Arama motorlarının vermiş olduğu sonuçlarda üst sıralarda yer almak, kullanıcılar tarafından ilk tercih konumunda bulunmak demektir. Bu durum internet kullanıcılarını web sitesine çekerek site trafiğini arttırmayı sağlamaktadır. Güçlü sosyal sinyaller sayesinde kullanıcılar tarafından tercih edilmeyi başaran web sitesinde etkileşim ve dolayısıyla geri dönüşüm oranları da artmaktadır. Ayrıca web sitesinin oluşturduğu veya hali hazırda bulunan marka kimliğini güçlendirmede, otorite ve güvenilirliği sağlamada sosyal sinyaller doğrudan etkilidir. Pazarlama fonksiyonları yerine getirmeyi amaçlayan her web sitesi için güçlü sosyal sinyallere sahip olmak birçok avantaj ve kolaylık sağlamaktadır. Sosyal medyanın sunmuş olduğu imkanları web sitesinin yararına dönüştürmek ve başarı elde etmek için güçlü sosyal sinyaller oluşturmak; güçlü sosyal sinyallere sahip olabilmek için ise kaliteli içerik üretmek gerekmektedir.
Sosyal medya için oluşturulan içerikler web sitesi içeriklerine göre birtakım farklılıklara sahiptir. Bu farklılıkları kavramak, marka adına sosyal medyayı en verimli şekilde kullanmak adına oldukça önemlidir. Sosyal medya için içerik oluşturmada dikkat edilmesi gereken hususları 7 maddede derledik.
- Kitle Odaklı İçerikler
Oluşturulacak olan sosyal medya içeriğinin kimlere hitap edeceğini bilmek çekici içeriklere sahip olmak için ilk kuraldır. Markanın hedef kitlesini analiz etmek ve buna uygun şekilde içerik üretmek her dijital platform için geçerli olmaktadır. Ancak sosyal medya platformlarında, sosyal medya mecrasına uygun şekilde hedef kitleyi ayrıştırmak gerekmektedir. Yani, hangi sosyal medya platformunda hangi tip kitleye hitap edileceğinin ayrımı yapılmalıdır. Bu ayrımı yaparken demografik özelliklerin farklılıklarından yararlanmak oldukça büyük fayda sağlamaktadır. Örneğin Facebook hesabı ile Instagram hesabı takipçilerinin cinsiyet ve yaş farklılıkları belirlenip buna uygun şekilde içerik oluşturulması gerekmektedir. Kadın takipçi oranının yüksek olduğu hesaplarda kadınlara, erkek takipçi oranının yüksek olduğu hesaplarda ise erkeklere yönelik paylaşımlara ağırlık verilmelidir. Kitle odaklı içerik oluştururken, hedef kitlenin büyük yüzdeliğe sahip olan kısmı baz alınmalı ve bu doğrultuda içerikler oluşturulmalıdır. Kitlenin büyük kısmına göre içerik oluşturmanın başlıca getirisi, içeriğin direkt olarak kullanıcılar için ilgi çekici hale gelmesidir. Hangi sosyal medya platformunda ne tip takipçilere içerik sunulduğunu bilmek, içerik dilini ve üslubunu belirlemeye yardımcı olmaktadır. Örneğin Instagram veya Twitter için samimi bir dil ve sansasyon yaratacak cümleler kullanılması takipçilerin dikkatini çekerek sempati uyandıracaktır ancak LinkedIn takipçileri için aynı üslubun kullanılması uygun olmayacaktır.
- Doğru İçerik Türü
Sosyal medya hesaplarında en fazla etkileşimi sağlayan ve geri dönüş oranlarını arttıran içeriklerin doğru içerik türü olarak belirlenmesinde bir sakınca yoktur. Çünkü sosyal medyada paylaşılan içeriklerin beğeni, yorum ve paylaşım gibi etkileşimler alması asıl amaçtır. Bu amacı karşılayan içerikler, marka için doğru içerik türüdür. Bu türün belirlenmesinde etkileşim sayıları göz önüne alınmalı ve takipçilerin geri dönüşleri değerlendirilmelidir. Doğru içerik türünü belirledikten sonra yapılması gereken bu türde farklı içerikler üretmektir. Örneğin Twitter’da görsel öge kullanılan içeriklerin daha fazla etkileşim alması, Twitter hesabında takipçilerin buna benzer içeriklerin paylaşılmasını beklediği anlamına gelmektedir. Kullanıcıların beklentilerini karşılamak adına belirlenen türde farklı ve kaliteli içerikler üretilmelidir.
- Doğru Zaman
Sosyal medya dinamik ve sürekli güncelliğini koruyan bir yapıda olduğu için paylaşımların zamanı doğru şekilde belirlenmelidir. Takipçilerin hangi sosyal medya platformunda hangi saat ve günde daha aktif olduğunu öğrenilmeli ve bu zamanlarda içerik paylaşımı yapılmalıdır. Her sosyal medya platformunda farklı zaman dilimlerinde takipçilerinin aktif olduğu bilinmeli ve marka için bu zaman dilimleri hesaplanmalıdır. Sosyal medyada paylaşılan içeriklerin kullanıcılara sunumu zaman odaklı olduğu ve en yeni olanının görünür halde bulunduğu için içeriği doğru zamanda paylaşmak önemlidir. Aksi takdirde görünürlüğü kaybolacak ve dolayısıyla beklenen etkileşim sayısına erişmek mümkün olmayacaktır.
- Takipçilere Yakınlık
Markaların sosyal medyada var oluş amacı kendi içeriklerini kullanıcılara sunmaktır ancak sosyal medya hesaplarındaki takipçilerin güncel olarak nelerden hoşlandıkları, neleri takip ettikleri ve hangi konulara ilgi duydukları sürekli olarak takip edilmesi gerekmektedir. Çünkü takipçiler kendi ilgi alanları hakkında paylaşım gördüklerinde, paylaşım gördükleri hesaplara karşı daha yakın olmaktadır. Bu durum gerçekleştiği takdirde etkileşim olarak geri dönüşler artmakta ve takipçilerle yakınlık sağlanmaktadır. Takipçilerin güncel olarak nelere ilgi duyduğunu öğrenmek ve buna uygun içerikler oluşturmak için içerik üretici birçok araçtan yararlanmak mümkündür. Bu araçlar internet ortamında arama yaparak uygun içeriklere erişmekte ve sosyal medyada popüler olan sonuçları listelemektedir.
- Kullanıcılara Teşvik
Sosyal medya hesaplarında paylaşılan içerikler yalnızca marka hakkındaki bilgilendirme metinlerinden oluşmaması gerekmektedir. Bunun için trendleri takip etmek, ilgi duyulan konular üzerinden içerikler üretmek ve kullanıcılar ile iletişim kurmayı sağlayacak içerikler yayınlamak kullanıcıların markaya yakınlık duymasını sağlamaktadır. Kullanıcılarla iletişim kurmayı amaçlayan içeriklerde kampanya, indirim ve yarışma gibi duyuruların yer alması doğrudan kullanıcıların dikkatini çekmekte ve katılımı sağlamaktadır. Etkinlikler, etkileşimleri arttırmakta olan bir yöntemdir ancak sosyal medya hesabında markayla alakasız birçok etkinliğe yer verilmesi marka itibarı açısından zedeleyici olmaktadır. Bu yüzden etkinlik ve etkileşim ilişkisini doğru ayarlamak, kullanıcıları teşvik etmek için her zaman etkinlik yöntemine başvurmamak gerekmektedir.
- Çalışanlardan Destek
Markanın oluşturmuş olduğu sosyal medya hesabında marka çalışanlarının ayrı hesaplar açarak paylaşılan içeriklere etkileşim desteği vermesi, sosyal medya hesabının aktif şekilde işlediği izlenimini kazandırmaktadır. Çalışanların farklı içerikler üzerinde görevlendirilmesi sayesinde içeriklerin paylaşımı, yorum ve beğeni sayısı artmakta bu durum gerçek takipçiler tarafından ilgi çekmektedir. Özellikle paylaşımların altında çalışanlar tarafından yorum olarak diyalogların sürdürülmesi takipçilerin katılımını teşvik etmektedir.
- Zamandan Bağımsız
Sosyal medya her ne kadar güncelliği takip eden dinamik bir yapıya sahip olsa da paylaşılan içeriklerin trendlere uygun olması gerektiği gibi zamandan bağımsız ifadeler de içermelidir. Yani paylaşılan içerik gündemle alakalı olsa dahi gündem değiştiğinde bile geçerliliğini korumalıdır. Bu durumu sağlamak için içeriklerin tutarlı olması, paylaşılan zamanda ilgi görmesi ancak paylaşılan zaman geçtiğinde bile kullanıcının önüne çıktığında anlaşılır ve yararlı bilgi aktarması gerekmektedir. Yayınlanan etkinliklerin belli bir zaman aralığını kapsaması normaldir ancak sosyal medya profilinde yer almaya devam edecek olan içeriklerin zamandan bağımsız şekilde oluşturulması etkileşim açısından yarar sağlamaktadır. İçeriğin paylaşım zamanında alabildiği etkileşimi, zaman geçtiğinde de alabilmesine yönelik içerikler oluşturulmalıdır.
Sizde firmanız için doğru ve dikkat çeken sosyal medya içerikleri oluşturarak öne çıkmasını istiyorsanız; bizimle iletişime geçerek, sosyal medya alanında destek alabilirsiniz.
Yorum Ekle